Van Nauders naar Silandro - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Nauders naar Silandro - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Nauders naar Silandro

Door: Rinie

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

18 Mei 2016 | Italië, Schlanders

We staan op met een stralend blauwe lucht. Na een ontbijt worden we uitgezwaaid door de 86 jarige gastvrouw. We moeten nog wat klimmen. Onderweg zien we een gezin met kinderen van 6, 7 jaar . Zij fietsen in 7 dagen van Garmisch naar Bolzano. Een hele prestatie. Al snel rijden we Italië in. Dan komen we op de Reschenpas. Niet zo herkenbaar als pas. Daarna volgt een prachtig stuk langs de Rechensee. Met het mooie weer is het genieten. We stoppen even voor onze eerste Italiaanse koffie. Dan volgt het fietspad langs de Haidersee. Nu gaan we afdalen. We komen door leuke dorpjes en dan langs de volgende rivier de Adige. Aangekomen in Silandro wacht ons nog een flinke klim naar ons hotel. Daar aangekomen genoten we op een zonnig balkon van het uitzicht op de bergen. Ook de was droogt snel op dit balkon. Het was vandaag een prachtige tocht met prachtig weer. Helaas zijnde voorspellingen voor morgen niet best. We rijden dan naar Nals waar we 2 nachten blijven. We nemen een dag rust en kunnen Bolzano gaan bekijken.