Van Silandro naar Nals - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Silandro naar Nals - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Silandro naar Nals

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

19 Mei 2016 | Italië, Schlanders

Het heeft flink geregend vannacht en er komt nog een vracht regen achteraan vlg. Buienradar. Als we vertrekken is het droog en na een lunch ingeslagen te hebben bij de Spar pikken we de route weer op in het dal. We rijden een schitterende route langs de hard stromende Adige, dalen het dal Vinschgau verder in met de regenbuien in de rug. We passeren kleine tegen de hellinge aangeplakte dorpjes en rijden naar Meran, waar we boven een schitterend uitzicht hebben op het stadje, Na een lange afdeling belanden we beneden en rijden we het centrum in. Het is er gezellig druk, mooie gebouwen en bloemrijke plantsoenen. We drinken een lekkere kop koffie op een terras en besluiten na wat rondgewandeld te hebben te gaan lunchen. Het is inmiddels gaan regenen en na de lunch komt het met bakken naar beneden. Ons plan het stadje verder te bekijken laten we schieten. We schuilen nog wat maar stappen tenslotte op de fiets om weer wat warmer te worden. Zo rijden we in de stromende regen richting Nals, doen nog wat inkopen voor het avondeten en belanden tenslotte bij ons appartement. Na een vriendelijk welkom wacht ons een warme douche en gaan we met een warme hap de avond in. Morgen geen fietsen maar een dagje uit naar Bolzano!

• 21 Mei 2016 - 09:39

Leo En Wil:

Goedemorgen piet en Rinie,

Ook wij kunnen jullie tocht nu volgen. Leuk om het mee te beleven.
    Wij doen het jullie niet na, heel knap.
    Hopelijk komen er wat drogere dagen aan.
    Wij wensen jullie nog veel fiets plezier.

Hartelijke groet.