Een dagje Ferrara. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Een dagje Ferrara. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Een dagje Ferrara.

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

27 Mei 2016 | Italië, Ferrara

Het eerst wat wij díe dag bezoeken is de Dom van Ferrara. Een geweldig groot gebouw dat vele bouwstijlen vertegenwoordigt maar wel mooi. Het klokgelui komt ons tegemoet als wij naar buiten lopen. Het is markt en we lopen tussen de vele kramen. We lopen een wandelroute door het oudste gedeelte met smalle straatjes en zien mooie gebouwen met bewerkte gevels. Dan komen we bij het centraal gelegen kasteel dat als museum is ingericht. Eigenlijk niet erg bijzonder dus lopen we door. We eten wat bij de Pizzaboer en houden dan vanwege de warmte siësta in een verderop gelegen park. Het is een gezellige stad om rond te lopen maar haalt het niet bij Verona waar meer te bezichtigen valt. We gaan terug naar de B&B en eten later nog een secundo in de buurt. Dan terug en alles pakken voor de volgende dag en naar bed.