Van Ravenna naar Verucchio - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Ravenna naar Verucchio - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Ravenna naar Verucchio

Door: Rinie

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

31 Mei 2016 | Italië, Verucchio

Bij het ontbijt ontmoeten we twee Duitse fietsers die ook onderweg zijn naar Rome. Zij willen vandaag tot San Marino komen en wij eindigen iets ten westen daarvan. We stoppen al snel om onze lunch in te slaan. Het is heerlijk weer en al snel laten we de drukte van Ravenna achter ons. We fietsen door een soort natuurgebied. We gaan door een bos en zien bij een kanaal vissershuisjes met grote netten boven het water. Het landschap is heel wat aantrekkelijker dan de Povlakte. We komen bij de kust en vangen een glimp op van de Adriatische zee. De kuststrook is volgebouwd zodat we niet echt langs het strand fietsen. We fietsen door een lint van badplaatsen. De kwaliteit van de wegen is erg slecht. Met moeite lukt het ons om nog een foto bij het strand te maken. Bij Cesenático verlaten we de kust en gaan we het binnenland in. We zien de Apennijnen al liggen. Weer fietsen we langs een rivier de Rubicone. Het is eigenlijk meer een sloot. Omdat het laatste deel over een slecht onverhard pad gaat, kiezen we voor de asfaltvariant. Dit betekent wel dat we langs een drukke weg fietsen. Er komen ook steeds meer wolken en er vallen een paar spetters . Om bij onze bed en breakfast te komen moeten we nog even flink klimmen. Het is een mooi oud huis , rustig gelegen. De gastvrouw spreekt een beetje Engels en ik een beetje Italiaans maar we begrijpen elkaar wel. Ze biedt een wasrek aan en vertelt waar we kunnen eten. We douchen, regelen nog een overnachting doen de was en gaan eten. Hiervoor moeten we nog wel ruim 2km klimmen. We eten een pizza op een terras waar we een prachtig uitzicht hebben. We zien de zee en Rimini liggen. De terugweg is een makkie. Zonder trappen bereiken we ons verblijf. Daar nog even wat foto's naar het thuisfront gestuurd en het verslag gemaakt. Vandaag weer dichter bij Rome gekomen. Morgen begint het klimmen weer.