Van Verucchio naar Badia Tedalda - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Verucchio naar Badia Tedalda - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Verucchio naar Badia Tedalda

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

01 Juni 2016 | Italië, Verucchio

Na een heerlijk ontbijt rijden we weg van de gastvrije B&B naar beneden het dal in waaar we de route weer oppakken. Het gaat gelijk gestaag omhoog over slecht wegdek. De Italianen zijn ook gek op putdeksels en om de 10 mtr. Zit er een meestal ongelijk in het wegdek die we proberen te omzeilen. We rijden door een paar leuke kleine dorpjes om tenslotte op een drukke nationale weg te belanden die we vrij lang moeten volgen. We doen tijdens een stop boodschappen en drinken cappuccino. De drukke hoofdweg wordt steeds rustiger en we klimmen meer dan we dalen. We genieten van de prachtige vergezichten en stappen diverse malen af voor een foto. Het ruige landschap met beneden de brede rivierbedding waar nog weinig water door stoomt is indrukwekkend. Na nog een paar klimmen lunchen we langs de kant van de weg nergens is een bankje te vinden zo verlaten is het allemaal. Dan volgt er nog een fikse klim van 2km en arriveren we in Badia Tedalda waar ons onderdakadres is. Naar onze kamer dus en de gebruikelijke rituelen. Dan gaat het fors onweren en blijft het lang regenen. We eten weer een pizzaatje en kijken terug op een geslaagde dag!

• 02 Juni 2016 - 09:29

Jan:

Net opgezocht waar Badia Tedalda ligt en zie dat jullie al zoveel zijn opgeschoten. Respect

• 02 Juni 2016 - 17:16

Ruud Luijendijk:

Petje af, Rinie, met al dat geklim.

• 02 Juni 2016 - 19:09

Leo En Wil:

Nu de laatste loodjes. Geweldig hoe jullie het doen.
    Geniet van alles en nog veel succes.