Van Gieslingenn naar Schwabach - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Gieslingenn naar Schwabach - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Gieslingenn naar Schwabach

Door: Rinie

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

11 Mei 2016 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Allereerst willen we iedereen bedanken voor alle leuke en Lieve reacties. Vandaag 11 mei hebben we de zwaarste etappe van het eerste boekje voor de boeg. Na een nacht in de oude school uit de 19e eeuw vertrekken we. Het is droog en er is zelfs wat blauw aan de hemel te zien. De jassen kunnen al snel uit. Na een paar kilometer komt de eerste klim. 900 meter 9%. Hijgend als een oud stalpaard en een korte stop halverwege lukt het mij toch om fietsend boven te komen. Piet staat daar al te wachten. We fietsen nog steeds langs de Kocher . We rijden vandaag regelmatig op wegen waar ook vrachtverkeer rijdt. Dit is minder prettig. Tot nu toe hebben voornamelijk op fietspaden of landbouw weggetjes gereden. In de loop van de dag komen er nog een aantal klimmetjes. In een rustig tempo kom ik steeds fietsend boven. Al fietsend Train je dus. We verlaten de Kocher en komen bij een klein riviertje de Jager. Het is een schitterend landschap waar we doorheen fietsen. Allerlei fruitbomen in bloei en veel bloemen tussen het gras. We komen ook bijna niemand tegen. We hadden voor vandaag maar zo'n vijftig kilometer gepland en waren al vroeg bij onze overnachtingsplaats. Een hotel dit keer. Deze zwaarste etappe viel erg mee. De komende dagen zullen we weer wat meer kilometers maken. We hebben al wat overnachtingen geboekt want met Pinksteren is het erg druk. Als het goed is zijn we maandag in Oostenrijk.

• 12 Mei 2016 - 18:01

Ans:

Lieve fietsers,

Zoals jullie alles beschrijven lijkt het een fluitje van een cent, maar ik zou het echt niet kunnen nadoen.
    De verslagen zijn heel leuk om te lezen en op de hoogte te blijven.

Groetjes, Ans