Dagje Bolzano dan door naar Lavis - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Dagje Bolzano dan door naar Lavis - Reisverslag uit Schlanders, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Dagje Bolzano dan door naar Lavis

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

21 Mei 2016 | Italië, Schlanders

We nemen een dagje om Bolzano te bezoeken. Aanvankelijk met de trein maar die gaat maar 1 keer per uur. We pakken alsnog de fiets want het is slechts 13 km. Maar eerst worden de fietsen grondig schoongemaakt, nagekeken en gesmeerd. Dan op weg en dan blijkt dat wij pas na 24 km in het centrum zijn. Het is prachtig weer en rond de Dom is het gezellig druk. Er is markt en wie zien prachtige gebouwen o.a. diverse musea. Waar Otzi de 5300 jaar oude jager die in het ijs van de Alpen is gevonden onderdak heeft gekregen. De een na de andere schoolklas trekt het museum in dus wij laten het erbij, we wandelen nog verder rond en merken dat met fietsen rondlopen in de drukte ook niet alles is. We kunnen ze naar ons idee nergens veilg stallen en fiets weg is einde oefening en naar huis. Maar goed we eten gezellig een stuk pizza drinken er nog wat bij en genieten verder van de pomgeving. We besluiten daarna terug te fietsen, vinden en veel kortere route terug en komen na een boodschap weer terug in Nals we kunnen buiten heerlijk in de tuin de route van de volgende dag bekijken en onderdak regelen.
De volgende dag nemen we afscheid van de verhuurder en rijden we bergop om bij de Super een lunch in te slaan en de Reitsmza route weer op te pakken. Het is rozen feestdag en het duurt even voordat we verder kunnen. We gaan direct weer klimmen en dalen tenslotte om tussen de appel boomgaarden terecht te komen. We rijden een uur tussen de appels met af en toe een fel klimmetje omhoog en dat gaat na Bolzano nog lang door. Het is wijn of appel wat je ziet. Deze streek is de grootste appelleverancier van Europa! Na een koffie stop zien we de Kalterer See prachtig in de verte liggen. We blijven dalen totdat we het meer gepasseerd zijn. We keren terug naar de rivier de Adige die we urenlag volgen met een tussenstop voor de lunch. We rijden het steeds smaller wordende dal uit en krijgen een straffe wind tegen totdat we in Lavis terecht komen ons onderdakadres. Nog snel inkopen doen en dan naar het hotel. Na even wachten kunnen we naar onze kamer voor de dagelijkse rituelen. We kijken daarna nog wat in het dorp, eten een pizza en bij terugkeer regelen we ons onderdak voor Verona. Dan dit verslagje en eindigt de dag.

• 22 Mei 2016 - 17:28

Berry:

Ha Rinie en Piet.

Wat een geweldige prestatie zetten jullie neer!. Ik heb snel alle verslagen gelezen, want we zijn net terug uit Suriname.
    Veel succes met fietsen en naar ik hoop met steeds beter weer.

groetjes
    Berry