Van Urbana naar Ferara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Urbana naar Ferara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Urbana naar Ferara

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

26 Mei 2016 | Italië, Ferrara

Alleerst bedankt voor alle leuke nieuwe ondersteunende reacties die we krijgen en elke dag met veel plezier lezen.
Het is zonnig als we op de fiets stappen. Na Urbana zijn we snel weer op de route van Reitsma. Hoe zuidelijker we komen hoe slechter de wegen met name de binnenwegen. De eerste 20km. zijn slecht met gaten die we zo veel mogelijk proberen te omzeilen. We passeren kleine dorpjes en af en toe een groter waar we de lunch inslaan. In Badia Polestine was er veel drukte vanwege een sponsorloop van schoolkinderen die door de pastoor uitgeleide werden gedaan. Wij nemen de gelegenheid verderop koffie te drinken, een lekkere cappuccino, want het is nog net geen elf uur. We stappen even later weer op en rijden deze tocht voor de laatste keer over de brug van de rivier de Adige, die we sinds we Italië binnen reden gevolgd hebben. Na enige tijd rijden we door Lendinara een bedevaartsoord met bedevaartskerk die een van de hoogste torens van Noord Italië heeft. Het volgende stadje is Fratta Polisine waar een stel prachtige Venetiaanse villa's te zien zijn. Dan rijden we verder en zien voor het eerst de rivier de Po. Even later zien we 'm al niet meer en rijden we al weer tussen de mais en korenvelden. Kort daarna rijden we Ferrara binnen, een fietsvriendelijke stad. Via een hoofdstraat rijden we de straat van B&B in. Het plaveisel stamt zoals veel straten hier uit de Romeinse tijd: flinke kiezelstenen, zand ertussen en dan een regiment Romeinse soldaten eroverheen laten marcheren. Wij stappen dus toch maar even af. De kamer in de B&B is nog niet klaar dus we drinken nog wat op een terras. Het is warm, tegen de 30grd.
Nadat we op onze kamer gesetteld zijn eten we in de stad waar buiten voor de kerk een dienst wordt gehouden met koor en al. Het is Italië en overal horen we klokgelui. Moe en voldaan keren we terug naar de B&B.

• 27 Mei 2016 - 10:42

Nel:

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Voor ons komen de herinneringen weer boven van toen wij ook daar waren in Italie. Als jullie zo doorgaan zijn jullie snel in Rome en hebben jullie nog tijd om de stad in te gaan.
    Groetjes en nog een goede reis. Geniet ervan!
    Leo en Nel

• 27 Mei 2016 - 12:56

Wanda:

Italië is een land met veel historie. Leuk om dit aan de hand van jullie verslagen te volgen. Ik geniet ervan en wens jullie nog veel fietsplezier.
    Groetjes Wanda.

• 28 Mei 2016 - 20:48

Annemarie Hendriks:

Hoi Rinie en Piet,

Grote bewondering voor jullie fietsprestaties en uitgebreide verslagen!
    Het leest als een 'roman'. Jullie stijgen en dalen alsof het niets is. Ik was allang gaan 'janken'........
    De omgeving maakt ongetwijfeld alles goed!
    Nog heeeel veel succes met de verdere reis naar Rome. Ik hoorde net op het journaal dat ze veel spullen uit de Romeinse tijd hebben gevonden bij het aanleggen van de metro. Maar ik denk dat jullie, bij aankomst, genoeg hebben aan een lekkere Italiaanse maaltijd!

veel groetjes,
    Annemarie