Van Ferrara naar Argenta - Reisverslag uit Argenta, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Ferrara naar Argenta - Reisverslag uit Argenta, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Ferrara naar Argenta

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

28 Mei 2016 | Italië, Argenta

Gisteren hebben we het besluit genomen om te kiezen voor de hoofdroute van Reitsma die over o.a. Ravenna loopt Dat betekent minder klimmen, aangeraden vanwege het feit dat een van de fietsen minder voor klimmen is t uitgerust.
We vertrekken ui Ferrara en rijden langs de oude stadsmuur. Het is al gauw tegen de 30 graden maar de tegenwind zorgt voor verkoeling. We rijden weer door appelkwekerijen afgewisseld met graanvelden. We stoppen regelmatig om water te drinken en voor een cappuccino. In een ander dorp lunchen we in een parkje en worden na een praatje over onze reis spontaan door een Italiaan uitgenodigd om bij hem koffie te komen drinken. Dat doen we maar niet om op tijd in Montagnana te zijn waar we eerst nog rond willen kijken. We rijden door verder het polderlandschap in. Daarna slaan we na enige tijd richting Montagnana in en rijden het stadje in. We doen nog wat inkopen en komen aan op ons logeeradres waar wij hartelijk ontvangen worden We krijgen wat te drinken en wisselen verhalen uit. Een leuk iets na toch wel wat saaie route van vandaag. Na de dagelijkse rituelen gaan we de stad in voor een pizza en keren we terug. Dan de volgende dag voorbereiden en naar bed.