Van Massa Martana naar Orticoli - Reisverslag uit Orticelli, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Massa Martana naar Orticoli - Reisverslag uit Orticelli, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Massa Martana naar Orticoli

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

06 Juni 2016 | Italië, Orticelli

We worden hartelijk uitgezwaaid door de familie van de B&B waar we hebben overnacht. We hebben een prima verblijf gehad. We rijden weg met zonnig weer dus als de eerste klim zich aandient kunnen de Jacks uit. Daarvoor hebben we een lange afdaling gehad. We rijden omhoog naar S.Germany een middeleeuws dorp met uiteraard een prachtige piazza en Duomo. Tussen de merendeels italiaanse mannelijke pensionades drinken we onze cappuccino en na wat rondgekeken te hebben fietsen we verder. We rijden verder omhoog richting Narni en slaan nog snel een lunch in bij een supermarkt. Even verder is het wat zoeken naar de juiste weg voordat we aan onze klim van 3,5 km. beginnen. Het is een drukke weg maar stoppen een keer voor een prachtig uitzicht over het dal en zien hoe snel we aan hoogte winnen. Eenmaal boven willen we de Duomo bezoeken maar die is dicht. Het is een prachtig Middeleeuws stadje en druk al met toeristen. We vinden ergens een plek om te lunchen en genieten van het prachtige uitzicht. We rijden daarna door en beginnen aan de volgende klim en dat gaat zo een paar uur door: klimmen en dalen maar met schitterende vergezichten. Net zoals de vorige dagen beginnen wolken zich samen te pakken tot een onweersbui maar we slagen na een kort steili klim ons hotel te bereiken. We worden zeer vriendelijk ontvangen en zitten snel op onze kamer voor de dagelijkse rituelen. Daarna nog even. Het stadje bekijken voordat het onweer losbarst. Later op de avond eten we heerlijk in het restaurant beneden en dan gebruiken we de rest van de avond voor de voorbereidingen van de volgende dag beseffende dat morgen de laatste lange etappe is voordat we in ROM aankomen

• 07 Juni 2016 - 00:28

Cees Both:

wat leuk ik geniet van jullie verslagen. de laatste eindjes zijn inzicht. succes mannen!

• 07 Juni 2016 - 01:11

Martien:

Wat gaat dat dan opeens snel hè? Geniet morgen van het moment dat je voor de Sint Pieter staat. Ik hoor in juli heel graag alle verhalen.

P.S. Over klimmen en dalen kan ik meepraten! Oh ja, en de emailapp werkt niet goed, maar ik plaats bijna elke dag een nieuwe blog

• 08 Juni 2016 - 17:20

Frans Kuiken:

Wat een fantastische tocht. Als ik dat allemaal lees dan krijg ik ook weer zin in lange fietstochten. Perfecto!