Van Herkenbosch náar Boppard - Reisverslag uit Gorleben, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Herkenbosch náar Boppard - Reisverslag uit Gorleben, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Herkenbosch náar Boppard

Door: Rinie

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

05 Mei 2016 | Duitsland, Gorleben

Het is al weer de vijfde dag dus hoognodig tijd voor een update. We hebben tot nu toe heerlijk fiets weer. Na Herkenbosch zaten we al snel in Duitsland.We hadden de wind in de rug en hebben een mooie route langs de Ruhr gefietst. De paden waren deels onverhard en soms wat hobbelig. Gelukkig heb ik nergens last van. Piet heeft toch een harder zadel en heeft het niet zo op die hobbels. Aangekomen in onze overnachtingsplaats Düren hebben wat rondgekeken en op een terras gegeten. Natuurlijk snitzel met asperges. We zijn aardig wat tijd kwijt met een overnachting vinden voor de volgende etappe. Het is druk vanwege Hemelvaart. 's Avonds nog even het thuisfront gebeld en op tijd naar bed.Woensdag was het een wat saaier stuk. Veel tussen de akkers. We kregen ook de eerste hellinkjes. Daar moet ik nog even voor trainen. Gelukkig waren ze niet lang. We hadden ook een leuke afdaling en stopten in Remagen. Daar moesten we even zoeken naar ons pension enwat bleek.... we moesten ook hier een heuvel op. Om te gaan eten zijn we toen maar gaan lopen, we hadden genoeg gefietst.
De volgende dag moest eerst het slot van Piets fiets vastgezet worden en we konden weg. We begonnen nu met een afdaling en dat was lekker. We zitten inmiddels bij de Rijn dus vandaag een vlakke etappe over het fietspad langs de Rijn. Het is erg druk vanwege Hemelvaart. Ook is het hier Vaterstag. En wat doen de mannen..... Ze gaan er in groepjes op uit. We zagen diverse groepjes wandelen met een bolderwagen vol drank. Ook de Biergarten werd goed bezocht. Na 74 km wwkwamen we aan in Boppard. Snel hotel Hubertus opgezocht gedoucht en toen het stadje in voor een bier en eten. Daarna vast weer onderdak regelen voor de volgende dagen. En dan naar bed.

• 06 Mei 2016 - 09:36

Martien:

Zo te lezen hebben jullie het drankfestijn van Hemelvaart goed overleefd! Hemelvaart was in Nederland ook een drukke fietsdag. Ik was niet de enige op mijn rondje Nieuwkoopse Plassen. Ik hoop dat jullie net zulk prachtig weer hebben als hier. Ik blijf vol belangstelling meelezen.

• 06 Mei 2016 - 11:05

Nel En Leo:

Fijn dat het goed gaat en het weer eindelijk meezit. Geniet ervan en wij vinden het leuk om het verslag te lezen.

Groetjes Leo en Nel