Van Hochstädt naar Koningsbrunn en door naar Oderd - Reisverslag uit Oberding, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Van Hochstädt naar Koningsbrunn en door naar Oderd - Reisverslag uit Oberding, Duitsland van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Van Hochstädt naar Koningsbrunn en door naar Oderd

Door: Rinie

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

14 Mei 2016 | Duitsland, Oberding

Vrijdag de dertiende was echt een tegenslag. Bij het wakker worden regende het al. Toen we vertrokken was het droog . Eerst weer langs de Donau terug naar Dillingen Daar pakten we de route weer op. Bij het eerste gemene klimmetje was de weg opgebroken en moesten we om rijden. De klim die we toen kregen was nog steiler. Voor mij werd het lopen. Ondertussen regende het regelmatig. De latere hellingen van 9 en 5% kwam ik gelukkig wel op. We kwamen bij Augsburg maar het weer nodigde niet uit om de stad in te gaan. Het is ook niet zo handig om de fietsen met bagagewagens achter te laten. Vanaf Augsburg kregen we 20 km onverhard fietspad langs de rivier de Lech. Zal die ontspringen in het wintersport dorp van onze koninklijke familie? Het pad was goed te doen maar fietste wel wat zwaarder. We verlieten de route om naar onze overnachtingsplaats Köningsbrunn te gaan. We hadden daar een appartement geboekt. Op het adres aangekomen bleek het toch gewoon een kamer te zijn . Het appartement was een dag langer verhuurd . Jammer want we wilden zelf koken en wat meer mogelijkheden om te wassen. Gelukkig was de kamer naast de Chinees en konden we eten halen. Dus geen snitzel. 's Avonds kwam er nog een fikse onweersbui blij dat die niet overdag was. We zijn lang bezig geweest om overnachtingen te regelen maar tot en met Oostenrijk zijn we onder de pannen. Het is hier pinkstervakantie dus veel zit vol. Tot nu toe valt het me mee. Ik Ben blij met mijn goede zadel. Gekocht van het geld dat ik als afscheidscadeau heb gekregen. Nog bedankt collega's. Ik heb geen zadelpijn. Ook het leven uit twee tassen went.
Zaterdag 14 mei. We worden wakker met regen. We doen rustig aan aan T we moeten vandaag maar 65 km. Een dag zonder veel klimmen volgens de kaart. Het begin is wat saai we fietsen tussen de akkers. Ook regent het regelmatig. Onderweg laten we bij een fietsenmaker de bandenspannin controleren en pompt hij er wat bij. Dit scheelt weer bij het klimmen.We hebben er niet zoveel last van en de temperatuur is goed om te fietsen. Vandaag is de eerste dag dat we wat andere dieren gezien hebben dan honden en overstekende slakken. We zien een ree en een eekhoorn oversteken. Ik had toch verwacht wat meer te zien. We fietsen over Stille wegen en er zijn nu weinig andere fietsers . Na 12 uur wordt het droog en verschijnt zelfs een zonnetje. We komen bij de Akkers de en dan zien we ze in de verte liggen: De Alpen. We zien nog sneeuw op de toppen liggen. Over 2 dagen rijden we daar. We fietsen langs de Akkers de en ook even langs de rivier de Ammer de zoveelste rivier waar de route langs gaat. Het is nog niet de laatste. Onderweg gaat het toch regelmatig op en neer. We lopen nog even door het plaatsje Weilheim en doen daar nog wat boodschappen. We moeten naar Oderding maar we zien alleen wegen waar we niet op mogen fietsen. We steken toch maar zo'n weg over omdt we aan de overkant een pad zien. Met behulp van een aardige wandelaar komen we bij het gasthuis aan. Het is ietwat verlopen Bij het boeken zeiden ze dat er alleen nog een kamer was met douche en toilet op de gang. We hebben nu toch een kamer met eigen douche en toilet. Volgens mij zijn er verder geen gasten. Op de site stond een leuke menulijst. We gaan dus hier eten. Het dorp stelt verder niet veel voor. We kunnen alleen een snitzel met gebakken aardappelen krijgen of brood. De sla is op. We moeten toch eten en het smaakt goed. Vandaag toch nog 74 km gefietst en totaal al 1061. Morgen het laatste stuk van deel 1 en bij Garmisch - Partenkirchen begint deel 2. We hebben morgen een pittig stuk te gaan. Het weer blijft zo'n beetje hetzelfde.

• 15 Mei 2016 - 17:05

Lennart:

Zo, de 1000 km gepasseerd, wat goed!!
    Erg leuk om de verhalen te lezen. Heel veel succes en plezier gewenst in de Alpen!
    Groetjes,
    Lennart

• 17 Mei 2016 - 20:59

Jan:

Met veel belangstelling lezen we de verslagen. En jullie schieten al lekker op :-)
    Veel avontuur en plezier in het vervolg.

Liefs Marijke en Jan