Een dagje Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu Een dagje Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Fam. Harmes - WaarBenJij.nu

Een dagje Verona

Blijf op de hoogte en volg Fam. Harmes

24 Mei 2016 | Italië, Verona

We staan om 9:30 bij de receptie om onze hotel fietsen op te halen. Ze rijden en hebben goede banden, dat is het belangrijkste. Met heerlijk weer rijden we het centrum in, parkeren onze fietsen en lopen naar de imposante en beroemde Arena. Men is druk bezig de decorstukken met een enorme kraan de Arena in te takelen vor de operavoorstellingen die in juni gaan starten. We nemen een dagkaart voor alle interessante Bezienswaardigheden en gaan de Arena binnen, klimmen omhoog en wauw wat een uitzicht en wat is het Romeinse gebouw nog goed intact. We genieten,maken wat foto's en dalen af naar de imposante gangen beneden. Het is er druk met schoolklassen die we net voor zijn geweest. Buiten lopen we over een prachtig plein met schitterende oude gebouwen richting Castel Veggio voor een mooi uitzicht op een oude brug over de Adige. Daarna door richting Dom lopen we de Kerk St. Anastasia binnen voor de prachtige fresco's. Bij de Dom aangekomen lunchen we eerst om ook hier de fresco's te bekijken. Het is allemaal zeer goed bewaard gebleven: Verona staat hierom bekend. Zo bezoeken we nog de kerk St. Fermo. Daarna is het Romeo en Julia huis aan de beurt. Met het beroemde balkon. Je kunt over de hoofden lopen want iedereen wil op dat balkon op de foto. En dat voor een fakeverhaal. Ik jaag een suppoost in de gordijnen vanwege een klein rugzakje dat niet op de rug gedragen mag worden. We geloven het verder wel lopen terug naar de Arena om onze fietsen op te halen. We bezoeken dan nog de Catacombe van Juliet en een museum met zeer oude fresco's. En dan wagen we ons weer in het verkeer. Er lopen fietspaden maar op de meest onverwachte moment stoppen deze soms en dan moet je een drukke weg oversteken voor het vervolg. We komen aan bij ons hotel na wat boodschappen te hebben gedaan. De avond gaat merendeels op aan voorbereiding vlg. dagen en het uitzoeken van overnachtingsadresjes. En niet te vergeten met contact met het thuisfront.